---------------------------------------------------------------  COM

Component Object Model

Vítej, kyberpoutníče!

Vězte, že jste se dostal na stránky, které vám mají za účel naučit základy programovací techniky COM na jednoduchých příkladech. Zatím jde opravdu jen o příručku pro začátečníky, neb ani já se nepovažuji za profesionála v tomto oboru. Předpokládám ale, že postupem času budu příručku rozšiřovat více do hloubky.
Pro čtení těchto stránek předpokládám, že jste obeznámen s objektově orientovaným programováním a jazykem C++. COM je, pravda, technika nezávislá na programovacím jazyku, nicméně C++ je jeden z mála jazyků, který opravdu "nic neskrývá" a všechny programovací detaily jsou dobře vidět ve zdrojovém kódu.
Postupy v kapitolách 3 a 4 se týkají ATL - proto předpokládám, že máte nainstalované Visual C++. Odzkoušel jsem je ve verzích 5.0 a 6.0.
Jazykoví brusiči možná budou skřípět zuby nad některými anglismy. K tomu mohu říci jediné, že u objektových modelů zatím neexistuje ustálená česká terminologie. Šel jsem tedy občas také cestou průkopnickou, nejsa však Dobrovským, málokdy jsem se odvažoval vymýšlet zcela nové české termíny.

For non-Czech visitors: This page was intended as a Czech introduction to COM. I think, that it's useless to translate it, because there is many English resources about COM, for example www.com4me.net.

Obsah

1. Úvod na začátek
2. Základy programování v COM
3. Tvoříme komponentu pomocí ATL
4. Kutáme trošku hlouběji
5. Bez ATL to jde také
6. A jak dále?

Celý web si můžete stáhnout zde.
Zdrojové kódy k aplikaci z 3. kapitoly a 5. kapitoly.

Tento web vznikl jako seminární práce na Praktikum z informatiky na MFF UK. Vím, že COM je problematika velmi rozsáhlá, a že zde mnoho věcí chybí a některé nemusí být zcela správné. Proto budu rád, když mi napíšete váš názor, opravy či námět na další kapitoly na mail kaldy@matfyz.cz.


(C) Robert-Antonio / last updated on 22.9.2003 Valid HTML 4.01!    Valid CSS!